tiistaina, kesäkuuta 12, 2007

Patti

Olin neuvolassa lääkärillä joitain viikkoja sitten ja lääkäri laittoi minut verikokeeseen, koska minun niskassani on patti. Se verikoe oli kamala kokemus, mutta kestin sen kuin mies. Vain kaksi ihmistä piti minusta kiinni, kun kolmas täti otti näytteen. Olin siis tosi reipas.

Eipä siinä kaikki. Äiti soitti lääkäritätille, että mitä verikokeen tulokset näytti. Kuulemma jotkut valkosolut oli kohollaan. Ne on sellaisia valkoisia klimppejä veressä, luulisin. Ja kun ne on kohollaan, niin ne varmaan silloin kelluu siinä veren pinnalla. En minä siinä näyteputkessa kyllä mitään kelluvaa valkoista nähnyt, mutta en minä niin tarkkaan katsonutkaan. Se täti kumminkin näki ja sanoi, että pitää mennä juhannuksen jälkeen uudestaan sinne piikityspaikkaan ja ne ottaa taas minulta verta. Ja lisäksi äitin täytyy koittaa sitä pattia vähintään joka toinen päivä, että sen tietää jos se alkaa kasvaa. Sitten pitää mennä tätin työpaikalla käymään, siis siellä terveyskeskuksessa.

Minä en tykkää yhtään tuommoisista verikokeista enkä niskan koittamisesta. Onhan siellä niskassa patteja, miljoona hyttysenpuremaa ja ne kyllä näkee ilman koittamistakin. Vielä kääntyy pää joten mahtuu kai tuo tuolla olemaan. Ihme kouhotusta.