keskiviikkona, tammikuuta 07, 2009

Iso poika!

Heippa pitkästä aikaa. Minulle on tapahtunut vaikka mitä mukavaa sen jälkeen kun äiti on viimeksi jaksanut kirjoittaa kuulumisiani teille. Minusta on meinaan tullut iso poika! Puhun kuulemma kuin papupata, vaikka ei meidän papupata kyllä puhunut mitään, kun isä keitti hernekeittoa. En ihan ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Edelleen lempparijuttujani on kaikki, missä on renkaat alla: auto, rekka-auto, linja-auto, paloauto, traktori, juna... Onhan niitä vaikka mitä. Minulla on kotona oma junarata ja monen monta pikkuautoa. Silti haluan pikkuautoja koko ajan lisää, ja kaupasta niitä aina muistan pyytääkin. Mutta yleensä en saa, vaikka äiti saa ihan joka kerta maitoa ja leipää, kun haluaa. Ei ole reilua, minun mielestä.

Meillä kävi jouluna tonttu. Se oli jättänyt osan lahjoista kuusen alle, mutta jotain se toi mummun ja vaarinkin luo. Tonttu kolkutti ulkona ja kilisti kulkusta, mutta ei ehtinyt lainkaan jäädä minua moikkaamaan. Ei se mitään, jos et kerro kenellekään, voin myöntää että minua vähän jännitti. Tonttu toi minulle parkkihallin ja vaikka mitä kaikkea kivaa. Sitten se toi meidän perheelle sähköurut ja minä tykkään tanssia ja laulaa niitten kanssa. Ihan lempparilaulu on "Tonttu tietää!"

Niin ja sitten minusta tulee isoveli. Äitin vattassa on vauva ja iltaisin minä juttelen vauvalle äitin navan kautta. Siihen napaan minä sitten kerron, että täällä on Veeti ja sanon nukkumaan mennessä hyvää yötä vauvalle. Olen minä kyllä alkanut istumaan enemmän äitin sylissä sen jälkeen kun äiti kertoi vauvasta. Minua taitaa vähän mietityttää, ehtiikö se äiti enää pitämään minua sylissä sitten kun se vauva tulee mahasta pois. Joskus olen kyllä ollut äitin sylissä samaan aikaan Hennan kanssa, mutta Henna onkin jo aika iso vauva. Niin ja se on kurjaa kun äitin kanssa ei voi tanssia ja riehua samalla lailla kun ennen. Kuulemma vauvaa vattassa tarvii varoa, eikä sylissä saa vehdata ettei vauvaan satu. Mutta kyllä minä senkin kestän.

Tänään pääsin pitkästä aikaa taas Tarjan luo. Odotin sitä niin kovasti, mutta sitten minua alkoikin ovella jännittää. Vähän taisin Tarjaa ujostaakin. Mutta se meni pian ohi. Kiva kun on taas leikkikavereita.