maanantaina, heinäkuuta 10, 2006

Pottauutisia

Olin viikonloppuna kaksi yötä mummulassa, ja minusta tuli siellä oikein iso poika. Molempina aamuina tein kakat pottaan, ja sitten join vielä maitoa ihan oikeasta mukista. Äiti oli vähän kummissaan, että olin niin etevä, mutta eipä tuo ollut temppu eikä mikään. Minä osaan kaikenlaista, kun minun vaan annetaan näyttää. Äiti pitää minua vielä ihan pikkupoikana.

Olen alkanut vähän ujostella ihmisiä, erityisesti vähän vanhempia. Äitiä harmittaa hiukan, kun isopapan puhe saa alaleukani väpättämään, mutta minkä minä sille voin, että se on niin hirvittävän pelottavaa. Mummun kanssa käytiin naapurin Liisaa katsomassa, ja sitäkin vähän pelkäsin. Ja toisen mummun siskoa arastelin. En minä tiedä mistä se johtuu, onhan ne vähän hassuja, kun niillä on ryppyjä naamassa ja ääni sellainen metka. Mutta äiti ottaa aina syliin kun alkaa pelottaa, ja sitten hiukan helpottaa.

Huomenna me lähdetään matkalle. Me mennään sellaiselle isolle, punaiselle laivalle. Isä on näyttänyt kirjasta sen laivan kuvaa, ja se oli niin hieno, että ihan piti vähän maistaa. Tulee varmaan hauska reissu, kun se maistuikin niin hauskalta. Sitten me mennään joillekkin messuille, joissa katsotaan taloja, ja se ei kiinnosta minua juurikaan. Enemmän minua kiinnostaa se, millainen on leirintäalue. Sellaisella en ole ennen ollut, ja nyt pääsen oikein moneen sellaiseen. Onkohan ne mökit samanlaisia kun se mummun mökki Pikkuluodossa. Se on kiva paikka, siellä saa uida ja saunoa ja olen aina ihan poikki kun tullaan sieltä kotiin. Siellä on niin paljon kaikkea kivaa tekemistä. Viimeksi sielä oli serkutkin ja ne hauskutti minua ihan koko pitkän päivän.

Niin, ja mennään me sitten katsomaan sukulaisiakin. Juho ja Mari ja kaikki muut kivat ihmiset siellä, täältä tullaan!